-

Tuffes sår blev vränt förra torsdagen, så nu hoppas man bara på att det ska börja läka ihop oxå! Tog idag en redig klump med kalkpasta på så det ska torka lite nu så det inte rinner så mkt, ser inte så värst trevligt ut!
Hade med min valpen i stallet & mamma var med & skulle testa rida igen, min syrra testade i söndags, men tog vanligt träns så hon inte kunde vara så hård i munnen, men det var kört! Så mamma fick rida på Pelham med dubbla tyglar (tkr det är bäst på honom, då kan man släppa lite på stånget om han är fin, och samt ta mer om det skulle behövas), & det gick kanon. Jag red självklart innan så han fick ridas av lite. Han blir lätt hängig på bettet så man får rida ganska mycket med magen för att hållas kvar på plats, annars blir det bara en dragkamp. Men mamma skötte det riktigt bra!

Tog Perra direkt efter oxå, kändes ganska trött. Kanske träningsvärk. Eller inte trött i huvudet, men han kändes seg. Så red inte så länge. Verkar som att han lär sig lätt iaf!

Tog kort på min sadel, fler bilder & får hoppas att den blir såld så jag kan köpa ny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0