Bockningar

Igår efter skolan tog Jocke & körde mig direkt till stallet så jag kunde ta in åt Disa eftersom hon skulle till sjukhuset. Efter att tuffe hade ätit så tog jag & spolade hans ben eftersom det är en lervällng överallt utanför :o

Såg att han lyckats trampa på sig själv bak, men absolut inget som var farligt eller blödde så det struntade jag i, spolade rent det bara. & hans sår var faktiskt riktigt fint idag! Inget kladd eller rinnande, jag blir så glad!

Senare kom Anna & Lollo, de skulle tydligen oxå rida i paddocken (jag hade ingen lust att vara på öppen äng när jag vet att Tuffe är pigg) så sadlade & alla tre gick ner samtidigt. För det första fick jag knappt hoppa upp utan att han skulle springa iväg (därför valde jag att inte börja från pall för då hade jag åkt som en kotte efter!) så fick kasta mig upp, och helt otroligt nog göra som man får göra på unghästar; hoppa upp & ner, hela tiden tills de står stilla..
Väl uppe så vägrade han går framåt och bara skulle busa haha! (gamlingen är ändå 18 så man kan inte göra annat än skratta när han håller på, ganska gulligt)

Fick fram honom ändå, börjde honom, framdelsvändningar, skänkelvikningar m.m. Testade lite trav när det var så mjukt i marken där, SKIT KUL! Tyckte han.. Ner med huvudet & började bocka av gladje, Lollo's unghäst Busen var lugnare än Tuffe haha. Bara att sparka framåt igen när han började bocka & få honom jobba istället, då ställer han sig på samma ställe & hoppar rätt upp i luften! :o inte en gång, eller två.. flera gånger. Tur att han inte vill få av mig i alla fall haha.

Kände att efter en hel del trav & han frustade att jag kunde testa galopp för det är den han behöver. Japp som jag misstänkte, bockningar där oxå & slänga med frambenen!
Anna & Lollo kollade lite konstigt men jag bara skrattade, sen sa jag att han aldrig gjort så här innan, & de såg ju att han bara var glad, skit nöjd Tuffe sen när jag skrittade på långa tyglar :) Blir nog ett MÅSTE att rida idag med. Ska försöka slänga upp bild någon dag med :)
Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0