Lektion

Idag hade jag lektion för Lollo med Busen i stallet brevid. Hon frågade om hjälp för någon vecka sen & sa självklart kan jag hjälpa dig med honom, alltid kul att kunna hjälpa till på något sätt :)
Inte många som har unghäst & ridit in själv, & verkligen kan säga hjälp när de behöver det för att komma ett steg framåt!

Hon började longera honom men han var sten lugn efter gårdagen, och jag sa att om hon inte lyckas förstår vad det är jag säger att hon ska göra eller inte får till det så kan jag hoppa upp & testa, men vill gärna att hon skulle försöka & se själv hur det ska vara.

Gick skit bra för henne att förstå mig direkt, det bara klickade och det gjorde det för Busen med. Hon blev förvånad över att det kan gå så lätt & att två (egentligen 3) små saker kan göra en sån stor skillnad på hästen. Hon trodde det skulle ta flera veckor för hästen att förstår haha!

Gick även bra för henne i traven & hans högra varv var något bättre än det vänstra, så det är bara att öva för att få en jämn häst.
Kommer att fortsätta ge henne lektioner och hon var super glad & (kommer ha träningsvärk haha!) bara sprudlade av glädje efteråt.


Jag red aldrig Tuffe dels så blåste det så in åt helvete & sen kände jag att han kunde få vila idag, så försöker jag rida imorgon istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0