Lördag

Jocke var iväg & jobbade & jag var väl i stallet för det mesta hela dagen. Emelie körde mig dit till 9 efter att vi varit i hennes stall. Hon mockade åt Tuffe så slapp mocka haha!

Red Amex det första jag gjorde, passa på när det är lugnt på morgonen. Sen tog jag Tuffe, frågade Emelie om hon skulle ta tuffe när jag tog Amex, men hon fegade ur ;)

Tuffe var väl ganska pigg, kollade noga i speglar, såg inte att han haltade eller ömmade allt när jag red på både böjt spår & rakt. Så tog faktiskt galopp oxå & samma där, inget ömt. I galoppen fick han för sig att vara "rädd" för pallen som jag hoppat upp på. Haha men han behövde inte ens kolla på den utan alltid i samma hörn så var han tvungen att bocka något steg ;) Man kan faktiskt inte göra något än att skratta när han håller på så, lite gulligt faktiskt :)
Testade Galoppombyten, och de har han gjort sådär tidigare men nu gjorde han det klockrent från båda hållen. Så han var väl antagligen väldigt ojämn i kroppen sist i muskler. Så nu får det bli hårdträning så jag kan börja kika på tävlingar! (fast det har jag redan gjort.. Måste ha något att se fram emot!)

Gjorde rent hans sår efter och sen ut i hagen igen. Red Perra sen, Lillemor & Lotta kollade på, + att när jag gick in så var western folket kvar där så bad de faktiskt att inte ta det lugnt på läktaren så Perra kunde bli lugnare någon gång när någon går där haha. Sofie sa att jag skulle ha gummisnodd på honom och det var nog första gången han hade det, han tyckte det var skumt men gick faktiskt bättre att styra honom då.

Idag fick Tuffe vila, var hundar i ridhuset så kände att jag kanske ska rida honom varannan dag kanske varje dag. I helgen får han stå 2 dagar eftersom det är tävlingar så får försöka rida så mycket jag kan denna vecka.

Imorgon blir det att köra igång igen! Tuffe ska bli omskodd också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0