Stallet - hela dagen

Började med att rida Tuffe idag på morgonen eftersom Anna skulle komma senare & sko honom. Min tanke var att rida alla innan kl 10 (alltså innan Anna kom), men åkte & köpte lite hästmat istället.

Tuffe fick vanligt träns idag och kan inte påstå att det var så smart av mig med tanke på att han var så jädrans tung att rida med det bettet, så vi får se hur det kommer gå till tävlingar sen, ingen lust att börja starta en lätt A:6 för att få ha kandar :)
Fick galopera lite i långa tyglar & jag i lätt sits, & han snålade inte med att höja farten då. Märks att det är en fd galoppör ;)

Efter Anna så tog jag Perra direkt, och sedan Amex.
Fick mig en liten snabb flygtur på Amex, så egentligen var ganska roligt eller jag skrattade i alla fall haha. Precis när jag skulle göra en galoppfattning så slängde han med huvudet på något sätt & samtidigt så lät det i högtalaren och det var någon som hoppade uppe i cafeterian så han blev rädd för allt samtidigt & slängde sig på något sätt och jag var beredd i lätt sits, och att tänka på rakt fram så jag var inte alls beredd & ja självklart flög av :) Landade fint på rumpan & sen ställde jag mig upp och såg att han fortsatte i galopp bort från mig. & det såg inte ut som att han fattade att jag flög av haha!

Gick till honom & sen hoppade jag upp igen & gjorde en ny fattning & det gick bra :)

Får se när Sofie kan ta sig ut till stallet så man kanske kan hoppa något litet med honom. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0